איך לנקות סוגים שונים של רצפות במשרד?

בתרבות השפע של ימינו, גם תחום הרצפות לא נשאר מאחור וקיים מגוון רחב של סוגים, צורות, מרקמים, וחומרים שמהן עשויות הרצפות, כשלכל סוג וסוג ישנן תכונות הייחודיות רק לו ואופן טיפול שישמור על חייו לאורך זמן. על מנת לעשות סדר בדברים החלטנו לסקור את סוגי הרצפות הנפוצות ואת הדרך שבה רצוי לתחזק אותן.

ויניל

מרצפות ויניל נחשבות לנוחות למדי בכל הנוגע לאופן התחזוקה שלהן, שכן הן לא מצריכות שימוש בחומרי ניקוי מיוחדים. יחד עם זאת, בשל נטייתן לצבור לכלוך, אבק וכך גם סימנים של טביעות נעליים מומלץ שלא להזניח ולטאטא או לשאוב אותן ברמה היומית. בכל הנוגע לאופן השטיפה כל שדרוש הוא דלי עם מים חמימים שלתוכו ניתן להוסיף תמיסת חומץ לשמירה על הברק.

 שיש

במרצפות שיש יש לנהוג בזהירות על אף היותן עשויות מחומר בעל עמידות גבוהה. ההמלצה היא לא להשתמש בחומרים המכילים חומצות וכך גם להמנע ממכונות ניקיון שעשויות להשאיר אחריהן שריטות ופגמים.

 קרמיקה

מרצפות קרמיקה גם כן נוחות מאוד לניקוי, שכן הן מצריכות שימוש במים וחומרי ניקוי סטנדרטיים לחלוטין למעט תכשירים בעלי תכולה של וקס. על מנת לגרום למרצפות קרמיקה שלכם להיות נקיות במיוחד היעזרו במטלית מבד גמיש שתעזור להוציא את הלכלוך מבין המרווחים.

 פרקט

על מנת לנקות רצפת פרקט כל מה שדרוש הוא מטלית רצפה שנטבלה במים ונסחטה היטב, כשלכך ניתן להוסיף גם חומרים ייעודיים לניקוי פרקט. זכרו לוודא כי המטלית אכן כמעט יבשה שכן שימוש בעודף מים עלול להרוס את הפרקט. כמו כן, יש להמנע מחומרי ניקוי בעלי תכולה של אמוניה, כלור וחומצות שונות.

לסיכום, על מנת לשמור על הריצוף במשרדכם יפה ומטופח לאורך זמן אל תהססו להתייעץ עם חברת ניקיון למשרדים שעמה אתם עובדים בנוגע לטיב החומרים שעמם מתבצע ניקיון המשרד. זכרו שהשקעה קטנה בתחזוקת הריצוף הקיים תמנע הוצאות גבוהות בעתיד.

Share:

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *